donderdag 9 juli 2015

een Lotta voor Lore

't Is niet dat ik niet meer genaaid heb, maar veel is het niet. Ik maakte nog een zelfde zonnehoedje als de vorige post, maar een maatje groter, om kado te doen. De mama van een kei tof manneke vond Wardje's hoedje zo leuk dat ik haar beloofde er nog zo eentje te maken.

En dan was het nog eens de beurt aan Lore. Een Lotta deze keer. Ik kocht het papieren patroon bij Den Depot in Heist op den Berg. De stofjes lagen te wachten in de kast. Een fleurig bloemenstofje met veel verschillende kleurtjes, lekker zomers en makkelijk te combineren dus.

Het lag hier al even geknipt, daarna deels overlockt, en toen ik zo goed als klaar was met overlocken was mijn overlockgaren op en ik had geen nieuwe meer liggen. Dus vorige zaterdag naar de winkel (amai da was zweten, zo warm was het toen ;) ). Het inrijgen van de overlock heeft me nog eens bloed zweet (letterlijk) en tranen gekost, maar het lukte en ik kon verder.
Gisteren legde ik de laatste hand aan het rokje, en vandaag heeft ze er al een hele dag mee rondgeparadeerd. Ikke blij, want ons meid is geen gemakkelijke qua kleren. Dinsdag gingen we shoppen en we hadden ampers iets bij wegens 'niet mooi mama'.

De blinde rits ging vrij vlotjes en ik ben er ook bijna tevreden over. Ik maakte er ook een knoopsgatenelastiek in, da's toch altijd wel handig. En onderaan een simpel zoompje met de tweelingnaald. Ik voer niet snel een rokje, al zeker niet voor de zomer, dus dat heb ik hier ook niet gedaan.

Ik ben niet gemakkelijk content van mijn eigen naaisels, focus me vaak te veel op de foutjes, maar hier ben ik toch echt wel tevreden over. Ik heb alleen op de foto's gezien dat het rokje niet helemaal recht aan was, klein beetje gedraaid, maar ik ben al lang blij dat ik enkele geposeerde foto's kon maken :D





Geen opmerkingen: